Transport til og fra skole

Lad dit barn klare transporten selv

Vi vil rigtig gerne, at alle elever selv sørger for at komme til og fra skole. Dels er det vigtigt, at man oplever at være selvhjulpen, og dels giver det anledning til mere bevægelse. Så vores opfordring til jer forældre: Lad jeres barn/børn selv klare transporten!

Det er klart, at de yngste børn skal følges i skole i starten, og at der kan være familier, hvor transport med bus, cykel eller på gåben ikke er en mulighed. Men så tidligt som muligt og så meget som muligt af egen transport er til gavn for dit barn. Færre børn, der bliver kørt i skole, betyder også mere sikker trafik omkring skolen. Ofte er årsagen til en farlig skolevej, de mange forældre som kører deres børn i skole.

Bus:

Der er direkte busforbindelser fra Roskilde og Ringsted med bus 240. Der er arrangeret afhentning i privat bus fra kirken til skolen hver morgen - kontakt skolen.

Desuden kører bus 467 og 468 mellem Jystrup og Vigersted.

Se mere om regler for befordring i Ringsted Kommune på https://ringsted.dk/borger/boern-unge-familie/koersel-af-skoleboern