Om Søholmskolen

Søholmskolen er en mindre, unik, og meget smukt beliggende skole i Jystrup på Midtsjælland. Den har ca. 125 elever, og den ligger bogstaveligt talt midt i skoven lige ved siden af søen. Her samarbejder vi tæt med pædagoger og SFO, og i alle klasser er der pædagoger med i undervisningen i nogle timer.

Søhesten er en skolefritidsordning, som er en del af Søholmskolen i Jystrup med ca. 105 børn fordelt på to afdelinger.

Personalet har fælles værdier og fokus på udvikling af både fællesskabet og det enkelte barn. Vi benytter bl.a. samarbejdsformen co-teaching, som et vigtigt redskab til at styrke inklusionsindsatsen på skolen.

Vi er en skole med meget solid forældreopbakning og vigtigst af alt nogle videbegærlige og skønne børn, der er meget glade for deres skole.